بازدید مهمانان همایش عرفان اسلامی، نظر و عمل از کتابخانه ملی

بازدید میهمانان همایش بین المللی عرفان اسلامی، نظر و عمل

از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

 

میهمانان همایش «بین المللی عرفان اسلامی، نظر و عمل»، صبح روز دوشنبه 12 خرداد 1392، مصادف با تولد حضرت اباالفضل(ع)، از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران دیدن کردند. در ابتدای این بازدید میهمانان به تماشای مجموعه نفیس و سالن اصلی کتابخانه پرداختند. ایشان با تماشای قرآن یزدجردی به عنوان یکی از بزرگترین قرآن های جهان با داشتن 359 لوح که به خط عثمان طه است و در 5 رنگ نورافشانی می کند به وجد آمدند. 


معرفی سالن کتابخانه و معماری آن، بازدید ازنمایشگاه دائمی کتابهای خطی و نادر، تماشای روزنامه هایی از دوره قاجار، پهلوی اول و پهلوی دوم و تماشای تصاویر رؤسای کتابخانه ملی از سال 1316 تا کنون، از دیگر برنامه های دیدار میهمانان همایش بین المللی عرفان اسلامی، نظر و عمل بود.

در این بازدید، جناب آقای خسروی قائم مقام سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش آمد گویی به حاضران گفت: کتابخانه برای اصحاب کتاب و کتابت مأمنی است که معمولاً با آن انس دارند.

ایشان ادامه داد: ساختمان کتابخانه ملی مظهری از معماری ایرانی است و تمام فضاهای آن با در نظر گرفتن این موضوع ساخته شده است. همچنین ایشان مرتفع نبودن بنا را به دلیل حفظ خشوع و تواضعی دانست که باید در فضایی مثل کتابخانه وجود داشته باشد و این خضوع را در ساختمان های مرتفع نمی توان دید.

در این مراسم پروفسور ویکتور الکک، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات جهان عرب، توجه و علاقه کشور لبنان به فرهنگ و تمدن فارسی در ایران را بسیار زیاد دانست و اضافه کرد: فرهنگ این دو کشور با هم گره خورده است و باید برای حفظ این تشابهات و علایق دو طرفه، تلاش بسیار کرد. ایشان ضمن خوشحالی خود و همراهان لبنانیشان از حضور در ایران و بلاخص سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از آقای سید رضا صالحی امیری ریاست آن سازمان و آقای خسروی قائم مقام ایشان تشکر و قدردانی کرد.

اندکی صبر نمایید...