بازدید رئیس انجمن از شورای کتاب کودک

صبح روز شنبه چهارم بهمن، خانم دکتر طباطبایی رئیس انجمن علمی عرفان اسلامی ایران بهمراه تعدادی از همکاران طرح تربیت مربی، خانم ها داورنیا, گودرزی, حسینی و پاکیده از شورای کتاب کودک و کتابخانه این شورا دیدار کردند.
سرکار خانم دکتر نوش آفرین انصاری رئیس هیئت مدیره شورا بهمراه تعدادی از مسئولان این شورا میزبانی انجمن را بعهده داشتند.

در این نشست صمیمانه خانم دکتر انصاری در توضیح فعالیت های 52 ساله شورا و فرهنگنامه کتاب گفتند: یکی از اهداف بنیان گذاران شورا این بوده است که ادبیات وارد زندگی کودکان شود و یک جریان عرفانی را در حیات کودک رقم بزند. بدین منظور بنیان گذاران شورا در اولین اقدام کتاب های کودک موجود در آن زمان را بررسی کردند و دست به انتخاب زدند. پس شورای یک نهاد گزینش کننده است و معیارهای دقیقی برای این منظور دارد.
خانه کتابدار واقع در خیابان منیریه که تحت نظر شورا شکل گرفته تنها کتابخانه کودک در ایران است که کتاب هایی در آن گردآوری شده است که ارزش خواندن دارد و بسیار با دقت تمام منابع در آن گزینش شده است.
امروز تصور از کتابخانه عمومی بسیار تغییر کرده و امروز کتابخانه عمومی جاییست برای دیدار و آشنا کردن خانواده ها با یکدیگر.

ایشان در ادامه فرمودند: شورا هیچگاه اقدام به نشر کتاب نکرده زیرا رسالت شورا نقد است. همینطور کارگاه آشنایی با ادبیات کودک نیز از کارگاه های برگزار شده توسط شوراست؛ و بسیاری اقدامات دیگر از جمله تالیف دایره المعارف 16 جلدی کودک و نوجوان, طرح کودک بیمار, تاسیس کتابخانه های روستایی و ... از فعالیت های بسیار سازنده این شوراست.

خانم دکتر طباطبایی ضمن تشکر از مهمان نوازی اعضا محترم شورا بخصوص خانم دکتر انصاری, از فعالیت آن مجموعه اظهار خرسندی کردند و نیز فرمودند: ما در انجمن عرفان اسلامی بر این باوریم که برای ساختن انسان های اخلاقی و برای نهادینه کردن  اخلاق در جامعه می بایست از کودکان شروع کنیم و برای این کار باید از شیوه های مختلف متناسب با سنین کودکان استفاده کرد مانند داستان ها و کتاب های نوشته شده, ضرب المثل ها, بازی ها, داستان گویی و عروسک گردانی . استفاده از ادبیات و ارائه آن در قالبی فهم پذیر برای کودکان می تواند روش مفیدی برای انتقال مفاهیم اخلاقی به کودکان باشد؛ و برای این منظور می توان از منابع موجود که توسط شما و همکارانتان یا ستادهای دیگری جمع آوری شده است بهره برد و لازم نیست برای تولید این محتوا از صفر شروع کنیم.

 در این نشست صمیمی که سرکار خانم دکتر توران میرهادی، بنیانگذار شورای کتاب کودک حضور داشتند از چگونگی تصمیم خود برای تاسیس شورا سخن گفتند و تمام اقدامات خود در این زمینه را نعمت های خداوند برشمردند و از همکارانشان که با عشق و فقط عشق بدون داشتن هیچگونه چشم داشتی با ایشان همکاری کردند تشکر کردند.





اندکی صبر نمایید...