انجمن علمی عرفان اسلامی ایران، کتاب رویکرد عرفانی مولانا به محیط زیست، به قلم سید حمیدرضا رئوف را در تابستان 97 منتشر نمود.
ابن عربی، در بندی از کتاب فصوص الحکم، تفسیری نو و بدیع از هدایت ارائه میکند که تحلیل آن و مقایسهاش با کلام اشعری که هدایت را راه یافتن به ایمان، و اساس ایمان را باور میداند، کاملاً متفاوت است. او هدایت را راه یافتن به حیرت و نه ایمان، میخواند و حیرت را مستلزم حرکت و بنابراین هدایت را حرکت میخواند و چون زندگی عبارت است از حرکت و در مقابل آن مرگ عبارت است از عدم حرکت (یعنی سکون) هدایت را عبارت از زندگی میخواند.
به مناسبت ایام مبارک و نورانی میلاد ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) و با عنایت روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (س ) موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) نمایندگی اصفهان با همکاری پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی، ثبت نام دومین دوره آموزش مجازی آشنایی با مبانی اندیشه امام خمینی (س) در وصیتنامه الهی – سیاسی را آغاز می نماید
چندی پیش به سایتی برخورد کردم که هنوز متحیرم. این سایت مربوط به مدرسه "بشارا" است که در انگلستان با محور تدریس دروس معرفتی و روحی در کنار کار عملی در مزرعه، آشپزخانه و ... فراهم آمده است. این مدرسه که محفلی برای اهل دل می باشد تعلقی به مکتب و دین خاصی ندارد و افراد از سرتاسر جهان برای تحصیل و کار به منظور آرامش و ارتقاء روحی گرد هم می آیند...
ولایت از اسم(ولی)خداوند به معنی قرب،محبت و سرپرستی گرفته شده است.
عشق و محبت ابزاری نیست