تجلیل از دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی توسط انجمن علمی عرفان اسلامی ایران

 

انجمن علمی عرفان اسلامی ایران عصر روز هفتم بهمن ماه 93 نشستی علمی را برگزار نمود .




در این نشست از دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی بعنوان یکی از مفاخر رشته فلسفه و عرفان تجلیل به عمل آمد.

دکترغلامحسین ابراهیمی دینانی (زاده ۵ دی ۱۳۱۳ برابر ۲۶ دسامبر ۱۹۳۴ )است، عمده شهرت وی به علت پژوهش در حکمت اشراق و سهروردی و احیای آن در سالهای اخیر است. ایشان با بررسی تمامی آثار و نوشته‌های شیخ شهاب الدین سهروردی تا کنون چندین کتاب مهم در رابطه با فلسفه و افکار این فیلسوف ایرانی نگاشته‌اند. هم اکنون استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس فلسفه اشتغال دارند. ایشان در سال ۱۳۸۴ با کتاب دفتر عقل و آیت عشق، ۱۳۸۵ با کتاب درخشش ابن رشد در حکمت مشاءو ۱۳۸۹ با کتاب فلسفه و ساحت سخنبرنده جایزه کتاب سال شدند.

این نشست در سالن اجتماعات انجمن عرفان اسلامی با حضور رئیس انجمن خانم دکتر طباطبایی، هیئت مدیره انجمن همکاران طرح تربیت مربی و تعدادی از شاگردان آقای دکتر دینانی, و اعضا و همکاران انجمن برگزار گردید.

آقای دکتر دینانی و همسرشان و آقای دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی مهمان ویژه این نشست بودند.

تبادل نظر درباره برخی مسائل عرفانی و فلسفی مانند جایگاه عقل در مراتب معرفت, حدود آزادی بیان و ملاک تعیین حد برای آزادی,خاطرات ایشان از محضر درس امام و ویژگی تدریس حضرت امام و ارائه نظر در مورد انتقال مفاهیم عرفانی و اخلاقی به کودکان از جمله مباحثی بود که مطرح شد.

در پایان نیز خانم دکتر طباطبایی با تقدیم لوح تقدیر و هدایایی از این دو بزرگوار تقدیر و تجلیل نمودند.

  



 

اندکی صبر نمایید...