بازدید از موسسه ابن سینا در شهر سارایوو

خانم دکتر طباطبایی به همراه هیأت اعزامی از جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 23/03/1403 از موسسه ابن سینا شهر سارایوو بازدید و از نزدیک با فعالیتهای این مرکز آشنا و درخصوص زمینه­ های همکاریهای فیمابین مذاکره نمودند.

موسسه ابن سینا نخستین موسسه ایرانی بود که بعد از فروپاشی یوگسلاوی در یکی از کشورهای منطقه تأسیس گردید تا نویدی بر دوران جدید ارتباطات علمی و تحقیقاتی باشد. در چهارچوب این هدف، پنج مرکز «زبان و ادبیات فارسی»، «فلسفه و عرفان اسلامی»، «فرهنگ و تمدن»، «مطالعات بالکان»، و «کلوپ دانشجویی» دایر شد تا فعالیتهای علمی بر پنج محور متمرکز گردد.

موسسه ابن سینا در سارایوو بعد از گذشت نزدیک به سه دهه فعالیت، با همت و حمایت هیئت مدیره آن در تهران، در حال حاضر یکی از شناخته­ شده­ترین و معتبرترین مراکز علمی در بوسنی و هرزگوین است.

رسالت موسسه، تلاش در جهت گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی، انتقال تفکر فلسفی و عرفانی، ترجمه ­ی آثار کلاسیک زبان و ادبیات فارسی و پاسخگویی به مهم­ترین چالش­های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی منطقه­ ی بالکان است.

سایت رسمی موسسه ابن سینا به نشانی www.ibn-sina.net به دو زبان بوسنیایی و انگلیسی، زمینه ارتباطات و اطلاع رسانی فعالیتهای موسسه را برای مخاطبان خود مهیا نموده است.

اندکی صبر نمایید...